Közösségépítő együttlét Sarudon

Iskolánk oktatói közösségének egy kis csapata 3 napos közösségépítő, közösség újraépítő együttléten volt 2022. szeptember 15-16-17-én Sarudon. A 3 napos program megvalósításához anyagi segítséget a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. nyújtott az „Egyházi közösségi célú programok szervezésére” kiírt nyertes pályázatunkon keresztül. Szállásunk a Genezáret Lelkigyakorlatos Házban volt Sarudon.

Talán elmondhatjuk, hogy a Covid-19 járvány időszakának fizikai bezártsága véget ért, de az ezzel párhuzamosan bekövetkezett lelki bezáródás feloldásához még mindenkinek időre és segítségre van szüksége. Úgy gondoltuk, hogy a nevelőtestületnek is fontos az, hogy kiszakadjon a mindennapok munkavégzéssel töltött egyformaságából, a tanári kar tagjainak is szüksége van a munkán kívül is az együttlétre, a közösség megerősítésére, újraépítésére. Ennek szellemében valósítottuk meg ezt a 3 napos programot.

2022.09.15. Tanítás után egy, az iskola tulajdonában lévő mikrobusszal és a programban résztvevő kolléga saját tulajdonú személygépkocsijával utaztunk Sarudra. A Genezáret Lelkigyakorlatos Ház, Ifjúsági- és Sportüdülőbe megérkezve, az elhelyezkedést követően hálaadásra gyűlünk össze a szállásépület földszinti közösségi helységében. A gyümölcsből és zsíros kenyérből álló uzsonna után (volt akinek ez volt az ebéd) bográcsos vacsora elkészítésébe kapcsolódott be mindenki. Volt aki hagymát aprított, volt aki húst darabolt, míg más zenét szolgáltatott a dolgozóknak. Sajnos az időjárás nem volt hozzánk kegyes, mert a tűz begyújtását követően hamarosan el kezdett esni az eső, s ez beszorított bennünket a lelkigyakorlatos ház konyhájába. A konyha minden igényt kielégítő felszereltségének köszönhetően itt is remek marhapörköltet készített „főszakáccsá” előléptetett kollégánk. Amíg a vacsora elkészültére vártunk, egy másik kollégánk vezetésével játékos szellemi vetélkedő zajlott a konyha melletti ebédlő helységben, a játékmester által előre összeállított csapatok között. A vetélkedő végén természetesen oklevelet is kapott a három „dobogós” helyezett csapat. Minden lehetőség adott volt, ezért biztosak vagyunk abban, hogy a közös utazás, a vacsora elkészítése, a csapatok közötti vetélkedő, majd a közösen elfogyasztott vacsora és a terített asztal melletti beszélgetések a közösség megerősödésének folyamatát szolgálták.

2022.09.16. A közös ima, majd a közösen elfogyasztott reggeli után kirándulást tettünk a poroszlói Tisza-tavi Ökocentrumba. Megszemléltük a teremtett világ eme különleges darabját, megcsodáltuk a természet sokféleségét, az élet változatos megnyilvánulásait. A főépületben és a szabad területen tett kiscsoportos séták és a 3D-s mozi után egy közös hajókiránduláson is részt vettünk a Tisza-tavon. A kishajó „kapitánya” sok érdekességet megosztott velünk a Tisza-tó kialakulásával, élővilágával kapcsolatosan és szívesen válaszolt a kollégák szakmai jellegű (műszaki, biológia) kérdéseire, amelyek szintén sok érdekes információhoz juttatták a csoport minden tagját. Ebédre már ismét visszatértünk a lelkigyakorlatos házba. Az ebédet követően mindenkinek lehetősége volt egy kis elcsendesülésre, csendes pihenőre. A délutáni kávé és a mellé elfogyasztott sütemény megadta az energiát a délutáni zenei vetélkedőhöz, amely szintén csapatok között zajlott, de már önszerveződő módon. Ez megadta az alapot a nap hátralévő részének hangulatához. A vetélkedő győzteseinek kihirdetése után újabb bográcsos vacsorát (bográcsgulyás) készítettünk a ház konyhájában (mert az eső ekkor is esett), hisz már két nap élményeit, tapasztalatait tudtuk megosztani egymással az előkészítés közben éppúgy, mint az általunk megterített asztal mellett. A vacsora utáni beszélgetést egyszerre csak felváltotta a közös tánc, s bár a nemek aránya kissé eltolódott a hölgyek javára, a társaság remekül érezte magát.

2022.09.17. A közös reggeli és ima után természetesen a harmadik nap délelőttjét is együtt töltöttük. Csoportosan sétáltunk végig Sarudon, megtekintve a település legfontosabb látnivalóit, a számunkra különlegesnek mondható, két oldalról is tornácos épületeit. A helyiek kedvességét nemcsak a lelkigyakorlatos ház gondnokainak személyében tapasztalhattuk meg. A kedvünkért (szombaton délelőtt!) a harangozó asszony kinyitotta a Szentháromság tiszteletére felszentelt műemlék Római Katolikus Templomot, ahol néhány mondatban elmesélte a falu és a templom történetét és beszélt jelenéről is. A három napos program végén ez a szép, ám jelenleg épp beázásokkal küzdő templom méltó helye volt hálaadásunknak az együtt töltött időért, a közös imádkozásnak és éneklésnek.

Bízunk az együtt töltött idő, a közösen végzett tevékenységek, az együtt megélt élmények, a közös beszélgetések és imák közösségformáló, közösségünket megerősítő erejében.

A helyben elfogyasztott ebédet követően hazautaztunk Jászberénybe.

Támogatóink:

NKA Logo ECDL Logo DEXAM Logo ECL Logo WACLAW Logo

WACLAW Logo Megvasult Logo

Szent József Katolikus Elektronikai Technikum, Gimnázium és Kollégium
OM az.: 910003 | 5100 Jászberény, Rákóczi út 13-15.