KÉRJÜK TÁMOGASSA ADÓJA 1 SZÁZALÉKÁVAL A LISKA JÓZSEF ALAPÍTVÁNYT!
Adószám: 19219024-1-16
2025. március 28-án a fenti címmel rendezett konferencián vehetett részt iskolánk tanulói közül egy 20 fős csoport. A konferencia a MOL Campus 5. emeleti Panoráma rendezvénytermében került megrendezésre. A látványos és monumentális torony már kívülről lenyűgözte a diákokat. A regisztrációt követően üdítőitallal, kávéval és welcome falatokkal vendégelték meg az érkező csoportokat a rendezvény szervezői.
10 órakor elkezdődtek az érdekes előadások a műanyagok napjainkban betöltött szerepéről, környezetünkre gyakorolt hatásáról, újrahasznosításáról. Először prof. dr. Czigány Tibor előadását hallhattuk „MI és a műanyagok címmel”, akinek figyelemfelkeltő stílusa, humora magával ragadta a hallgatóságot. Nagyon lebilincselőek voltak az adatok, amelyek az évente termelt hulladék mennyiségét mutatták meg, illetve azt is, mennyit hasznosítunk ezekből újra, és mennyi minden készül ezekből az újrahasznosított műanyagokból.
A MOHU részéről Haidu Katalintól tudhattunk meg a műanyag körforgásáról, újrahasznosításáról számos érdekes és új információt. Egy 4 fős panelbeszélgetésben kerültek összefoglalásra az addig hallottak. Ekkorra már megértettük, hogy nem a műanyag a hibás a környezetszennyezésben, hanem az emberek felelőtlen magatartása, ami új szemléletet, más látásmódot eredményezett.
Utolsóként dr. Dobrovszky Károly a víztisztítás legújabb, modern lehetőségeiről beszélt. Érthetőnek és érdekesnek találták a fiatalok a „Segítség, műanyag a vízben” címet, amely az első címhez hasonlóan kettős jelentéssel bírt. Először a segélyhívást vesszük benne észre, de az előadás során kiderült, éppen a műanyag lehet segítségünkre a különböző szennyező anyagok kiszűrésében.
Az előadások után lehetőségünk nyílt a SkyDeck Kilátóteraszról lepillantani fővárosunkra. A programot egy finom ebéddel zártuk és elégedetten szálltunk fel a buszra, a hazafelé tartó úton a látottakról, hallottakról beszélgettünk. „Természetesen a különleges helyszín sem volt mellékes. Nagyon furcsa érzés egy ekkora építmény tövében állni és szintén furcsa, de más érzés a tetejéről lenézni Budapestre.”-mondta egyik diákunk.
Hálásan köszönjük a Jász-Plasztik Kft.-nek és munkatársuknak, prof. dr. Ronkay Ferencnek, hogy lehetővé tették számunkra a rendezvényen való részvételt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2025. március 28-30. között városunkban rendezték meg a rövidpályás gyorskorcsolya diákolimpia döntőjét, melyen iskolánk tanulói is szép sikereket értek el.
A versenyen az alábbi eredmények születtek:
I. helyezés – fiú váltó
I. helyezés – vegyes váltó
Egyéni sikerek:
II. helyezés: Redler Aisa (12.d) – VI. korcsoport (rövidtáv)
III. helyezés: Redler Aisa (12.d) – VI. korcsoport (hosszútáv)
I. helyezés: Boroznaki Kadosa (9.b) – V. korcsoport (rövidtáv)
II. helyezés: Kiss Kende (11.a) – VI. korcsoport (rövidtáv)
III. helyezés: Krasnyánszki Bence (11.b) – VI. korcsoport (rövidtáv)
III. helyezés: Vizi Marcell (10.d) – V. korcsoport (rövid- és hosszútáv)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Életének 91. évében elhunyt iskolánk nyugalmazott tanára, Kohári József szakoktató. 1970-ben
került intézményünkbe, az akkori Erősáramú Szakközépiskolába, ahol kézi forgácsolást és
melegüzemi gyakorlatokat tanított 25 éven keresztül, mesterfokon. Az előbbi tevékenység nem
volt a diákok szíve csücske (főleg a kalapács és a szárnyasanya reszelés), de a hegesztés, a
forrasztás már kifejezetten tetszett nekik. A hangulat igazán akkor érte el csúcspontját, amikor a
Tanár Úr elkezdte a munkadarabokat értékelni és egy-egy frappáns mondattal jellemezni azokat.
Minden diákjának van egy emlékeiben megmaradt mondata Tőle, de ezeket itt most nem
idéznénk.
1995-ben vonult nyugdíjba, amikor régi szenvedélyének, a fafaragásnak kezdett hódolni.
Elsősorban portrékat faragott, ahogy Ő mondta: fejeket készített. A Liska 50 éves évfordulóján
alkotásait is kiállította az iskola.
Fiatal korában rendszeresen zenélt, elsősorban dobolt. Együttesével heti több alkalommal lépett
fel a Dérynében. Vélhetően ekkor ragadt rá a minden diákja által ismert Jackson név!
Tisztelt Tanár Úr! Fájó szívvel búcsúznak az egykori diákok, kollégák, intézményünk jelenlegi
tanulói, dolgozói! Nyugodjon békében!
Az eTwinning Franciaországi Szolgáltató Pont szakmai továbbképző találkozót szervezett Orléansban 2025. március 14-16-ig , a szemináriumon a szakképzésben dolgozó oktatók vettek részt.
Összesen tizennégy országból – Albániából, Bulgáriából, Ciprusról, Csehországból, Dániából, Franciaországból, Hollandiából, Magyarországról, Moldovából, Libanonból, Norvégiából, Szlovéniából, Spanyolországból és Tunéziából – érkeztek pedagógusok, akiknek célja a szakmai fejlődés, az innovatív tanítási módszerek megismerése, valamint a projekttervezés és a nemzetközi kapcsolatok építése volt.
Hazánkat Antalné Mizsei Annamária, a jászberényi Szent József Katolikus Elektronikai Technikum és Gimnázium oktatója képviselte.
Oktatónk szakmai beszámolója a programokról
Első nap
Valamennyi országból több résztvevő is érkezett és bár egyedüli magyarként voltam jelen, rögtön megtaláltam az összhangot velük, így egyáltalán nem éreztem magam egyedül. A beszélgetés és ismerkedés után az eTwinning programról hallottunk interaktív előadásokat, amely során megtanultuk, hogyan kell megtervezni egy eTwinning projektet az első lépésektől egészen a végső produktumig és a disszeminációig.
Az előadás során egy tapasztalt eTwinningező projektjét is megismerhettük, amely betekintést nyújtott abba, hogyan zajlik egy sikeres nemzetközi együttműködés a gyakorlatban. A projekt bemutatása révén láthattuk, milyen módszerekkel lehet hatékonyan bevonni a diákokat, hogyan történik a kommunikáció a partnerekkel, és milyen digitális eszközöket használnak a közös munka során.
Az előadások során megismerkedtünk a TwinSpace felülettel és annak eszközeivel, amelyek segítik az eTwinning projektek lebonyolítását. Bemutatták a TwinBoardot (közös üzenőfal), a Pollt (szavazás), a Files részt (fájlmegosztás) és a videokonferencia és egyéb lehetőségeket, amely megkönnyíti a kommunikációt a partnerek között.
Emellett hasznos külső eszközöket is megismertünk, például a Canva kreatív tervezéshez, a Booklet-et digitális kiadványokhoz és a Kahoot-ot interaktív kvízek készítéséhez. Ezek mind hozzájárulnak a projektek színesebbé és hatékonyabbá tételéhez.
A különböző előadások közben létrejövő ice-breaking játékok, a kötetlen, jó hangulatú beszélgetések és a közös kávézások segítettek abban, hogy a résztvevők jobban megismerjék egymást. Ezek az interakciók nemcsak a közösségépítést támogatták, hanem megkönnyítették a közös munkát és a tapasztalatcserét is, így még inspirálóbbá tették az eseményt.
Második nap
A második nap a képzés legmozgalmasabb napjának bizonyult. Az előadások után csoportokban folytattuk a munkát, ahol a projekttervezést gyakorlati oldalról is bemutatták az eTwinning-ben jártas szakértők. Mindenki a saját laptopján dolgozott, és lépésről lépésre ismerkedett meg a feladattal, miközben a szakértők segítettek a TwinSpace és a külső eszközök használatában. Ez a gyakorlati rész lehetőséget adott arra, hogy jobban megértsük a projekttervezés folyamatát és kipróbáljuk a tanultakat. Még ezen a napon megtaláltuk a leendő projektpartnereinket, akikkel a közös érdeklődési körünk alapján a jövőben együtt fogunk dolgozni.
Az esemény részeként kulturális programokon is részt vettünk, amelyek során megismerkedtünk Orléans nevezetességeivel, felfedezve a város történelmét és különleges hangulatát. Emellett ellátogattunk a Loire mentén található Blois várához, amely lenyűgöző építészetével és történelmi jelentőségével maradandó élményt nyújtott. Ezek a programok nemcsak kikapcsolódást jelentettek, hanem hozzájárultak a kulturális tapasztalataink bővítéséhez is.
Harmadik nap
A norvég, holland és francia partnerekkel közösen megterveztük a szeptemberben induló eTwinning projektünket, amely a kultúrák sokszínűségére fókuszál. A tervezés során meghatároztuk a célokat, a feladatokat és a használt eszközöket, hogy a diákok aktívan bekapcsolódhassanak a nemzetközi együttműködésbe.
A háromnapos orléansi szeminárium záróakkordjaként a résztvevők egymásnak bemutatták az elkészített projektötleteiket, illetve megkapták a jóváhagyást a projektek lefolytatásához, majd a szeminárium értékelése és lezárása következett.
Értékelés
A szeminárium remek lehetőséget nyújtott az ismerkedésre és a kapcsolatépítésre, valamint alkalmat adott arra, hogy megismerjem az eTwinning projektek indításának folyamatát. A három nap kiváló hangulatban telt, és rengeteg új ötlettel tértem haza. További célom, hogy ezeket az innovatív módszereket minél többször alkalmazzam a gyakorlatban, és tartós együttműködést alakítsak ki a meglévő projektpartnerekkel. Nagy örömömre szolgált, hogy ilyen szép környezetben zajlott a találkozó; a városnézés és a rövid kirándulás igazi felüdülést jelentett.
Köszönöm ezt a fantasztikus élményt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
IDEIGLENES FELVÉTELI JEGYZÉK A 2025/2026. TANÉVRE
0001 - Elektronika és elektrotechnika
0002 - Informatika és távközlés
0003 - Gazdálkodás és menedzsment
0004 - Négy évfolyamos gimnázium
0006 - Közbiztonsági gimnázium
Támogatóink:
© Copyright | Minden jog fenntartva! 2019-2022 | Az oldal készítőiért kattints ide!